Mass costumization

Mass costumization zou je kunnen omschrijven als massaproductie per enkel stuk. Standaardproducten worden samengesteld aan de hand van de wensen van de individuele klaut. Ook hiervan biedt Dell een voorbeeld. De klauten kunnen via internet kantoorruimte huren eindhoven hun eigen computer samenstellen in een modulair systeem, als een bouwwerk uit legoblokjes. Daarna worden de specificaties rechtstreeks doorgegeven aan de productie. Ook kunnen zij tijdens het productieproces volgen in welk stadium de uitvoering van hun order verkeert. De enthousiastelingen voor het principe van mass costumization verwachten hiervan het definitieve einde van het tayloristische systeem: het combineert de efficiency van de massaproductie met de individualisering van de consument. Kern van het systeem is het Costumer Relation Management ( CRM), het onderhouden van de elektronische relatie met de klaut, waardoor kantoorruimte huren den haag de voorspelbaarheid van de afzet wordt vergroot, in combinatie met een vrijwel volledig geautomatiseerd, flexibel productieproces. De toepassingen zijn tot op heden voornamelijk te vinden in de kantoorruimte huren haarlem kleding-eo schoeiselindustrie (omdat pasvorm hier een belangrijke rol speelt) eo de successen zijn nog ge
ring. Een van de fouten die aanvankelijk werd gemaakt, is dat de techniek een schier oneindige variatie aan keuzen mogelijk maakt, waardoor de consument algauw door de bomen het bos niet meer kon zien. Een bedrijf als Dell, dat het principe consequent heeft toegepast, is nog een uitzondering. Maar het gaat hier dan ook om een jonge onderneming, zonder historisch gegroeide kantoorruimte huren tilburg organisatorische scheidslijnen, en een onderneming die een product aanbiedt dat zieh bovendien bij uitstek leent voor modulaire samenstelling .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *