Logistieke dienstverleners

Logistieke dienstverleners blijken de innovaties van hun opdrachtgevers wel te kunnen volgen maar zijn nog onvoldoende in staat om zelf kantoorruimte huren eindhoven innovatie te initieren. De Nederlandse transporteurs zijn te kleinschalig – en op basis van hun positie aan het eind van de supply chain ook niet goed gepositioneerd – om innovatie te initieren. De kennisinstituten beschikken over een goede naam op het gebied van supply-chainonderzoek maar zijn te weinig marktgericht, te kantoorruimte huren den haag versnipperd en onvoldoende goed in het opleiden tot startend ondernemerschap. De Nederlandse overheid, ten slotte, slaagt er niet in om effectief innovatiebeleid voor de supply chain te ontwikkelen doordat te veel instanties te veel verschillende doelstellingen ongeco├Ârdineerd van elkaar proberen te realiseren.
Als gevolg van dit gebrek aan innovatievermogen is de Nederlandse concurrentiekracht de afgelopen jaren afgebrokkeld. Zo is Nederland weggezakt op de ranglijst voor favoriete logistieke vestigingslanden. Stand ans land in 1998 nog fier bovenaan, inmiddels kantoorruimte huren haarlem hebben we ├čelgie, Duitsland en Frankrijk voor moeten laten gaan. Ook de relatieve concurrentiepositie in containeroverslag en de vestiging van nieuwe distributiecentra neemt snel af.
De verslechtering van de Nederlandse concurrentiepositie is ernstig Het uitvoeren en managen van de supply chain levert zeer veel werkgelegenheid: meer dan kantoorruimte huren tilburg 600 000 Nederlanders zijn in de logistiek werkzaam. En als we dit doortrekken, tot logistieke functies bij productiebedrijven en ziekenhuizen, kamen we misschien wel over de 1000000. Een efficiente supply chain is echter van veel groter belang dan ‘alleen’ de directe werkgelegenheid die ermee samenhangt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *