Het proces als geheel

Heeft iemand nog een overzicht van het proces als geheel?Van Mourik:’Nee, dat is veel te complex, dat kan een man niet meer overzien. Het inzicht in de onderlinge relaties is heel ingewikkeld, omdat je voortdurend verfijningsslagen maakt. Dat kan alleen met een computerprogramma, en dan moet je algauw denken aan vele duizenden planningsregels, met kantoorruimte huren eindhoven talloze onderlinge relaties en afhankelijkheden.’ Het productieproces in de nieuwe fabriek verschilt van het huidige vooral in omvang en snelheid.Van Mourik:’De productie wordt vijftig batches van elk vijfentwintig panelen per jaar. Er gaan vijftien platen (sheets) aluminium in een paneel.Als je dat uitrekent, betekent dat dat er elke tien minuten een sheet geproduceerd moet worden. Dat zijn ongekende aantallen en kantoorruimte huren den haag snelheden voor ons.’ Omdat de sheetproductie vijftien keer zo snel verloopt als de panelenproductie ontstaat hier een vorm van hooggeautomatiseerde massaproductie, die het bedrijf tot op heden niet kende. ‘Daar heb je bijna een stopwatch bij nodig.’ Omvang en snelheid van de productie hebben ook gevolgen voor de documentatie.’Door de aard van de luchtvaartindustrie moet alles geregistreerd worden. Elke handeling moet je vastleggen:Welk materiaal heb je gebruikt? Wie heeft er wat wanneer mee gedaan? Uit welke batch kwam het materiaal?Wie heeft het geleverd? Wat waren de meetresultaten bij elke productiestap? Enzovoort. Nu gebeurt die kantoorruimte huren haarlem documentatie voor een groot gedeelte op papier. Straks kan zij bij die productiesnelheid alleen maar elektronisch plaatsvinden. Het papier kan het niet meer bijhouden. ‘De panelenproductie omvat middelgrote series, daarin komen veel meer handmatige activiteiten voor. Het nieuwe productieproces verschilt van het huidige door de aantallen en de afmetingen van de panelen. Maar Glare is uiteindelijk een variant op kantoorruimte huren tilburg het metaallijmen, en dat doen we al lang.’ De Koning:’Dat geeft ons ook de geloofwaardigheid. Zonder veertig jaar ervaring in het lijmen van metalen was het voor Airbus heel moeilijk geweest om ons op onze blauwe ogen te geloven.’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *