Grading-up

Het assortiment vormt een belangrijk onderdeel van de marketingmix van een fabrikant. De samenstelling van het assortiment moet dan ook gerelateerd worden aan onder andere het prijs- en kwaliteitsniveau dat de afnemers wensen. Omdat de wensen en behoeften van afnemers continu
aan verandering onderhevig zijn – onder meer veroorzaakt door acties van concurrerende aanbieders – zal ook het prijs- en kwaliteitsniveau van het assortiment constant moeten worden bewaakt en eventueel worden aangepast. Aanpassingen kunnen in het algemeen worden uitgevoerd in twee richtingen, die bekend staan onder de namen grading-up en gradingdown. Grading-up heeft betrekking op het verhogen van het kwaliteits- en prijsniveau van de bestaande producten in het flexplek huren eindhoven assortiment en/ of het toevoegen van nieuwe producten met een hoger kwaliteits/prijsniveau aan het bestaande assortiment. Grading-down impliceert vaak de uitbreiding en/ of aanpassing van het bestaande assortiment met een of meer producten die een lager kwaliteitsen prijsniveau bezitten. Door gebruik te maken van de goodwill van het bestaande assortiment probeert men ook tot andere marktsegmenten toegang te krijgen.
Het assortiment vormt een belangrijk onderdeel van de marketingmix van een fabrikant. De samenstelling van het assortiment moet dan ook gerelateerd worden aan onder andere het prijs- en kwaliteitsniveau dat de afnemers wensen. Omdat de wensen en behoeften van afnemers continu
aan verandering onderhevig zijn – onder meer flexplek huren den haag veroorzaakt door acties van concurrerende aanbieders – zal ook het prijs- en kwaliteitsniveau van het assortiment constant moeten worden bewaakt en eventueel worden aangepast. Aanpassingen kunnen in het algemeen worden uitgevoerd in twee richtingen, die bekend staan onder de namen grading-up en gradingdown. Grading-up heeft betrekking op het verhogen van het kwaliteits- en prijsniveau van de bestaande producten in het assortiment en/ of het toevoegen van nieuwe producten met een hoger kwaliteits/prijsniveau aan het bestaande assortiment. Grading-down impliceert vaak de uitbreiding en/ of aanpassing van het bestaande assortiment met een of meer producten die een lager kwaliteitsen prijsniveau bezitten. Door gebruik te maken van de goodwill van het bestaande assortiment probeert men ook tot andere marktsegmenten
de naam portfoliobenadering. De bekendste benadering om producten te Portfoliopositioneren is afkomstig van de Boston Consultancy Group (BCG). Het benadering assortiment wordt door BCG ingedeeld op basis van twee criteria: 1 de omzetgroei van de totale markt, dat flexplek huren haarlem wil zeggen de procentuele jaarlijkse toename van een markt waarop het eigen product en dat van de concurrenten wordt aangeboden; 2 het relatieve marktaandeel van het eigen product, dat wil zeggen de verhouding tussen het eigen marktaandeel en dat van de grootste concurrent.
de naam portfoliobenadering. De bekendste benadering om producten te Portfoliopositioneren is afkomstig van de Boston Consultancy Group (BCG). Het benadering assortiment wordt door BCG ingedeeld op basis van twee criteria: 1 de omzetgroei van de totale markt, dat wil zeggen flexplek huren tilburg de procentuele jaarlijkse toename van een markt waarop het eigen product en dat van de concurrenten wordt aangeboden; 2 het relatieve marktaandeel van het eigen product, dat wil zeggen de verhouding tussen het eigen marktaandeel en dat van de grootste concurrent.

122 thoughts on “Grading-up

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.