De vastgoedmarkt in haar facetten van bedrijfsruimte huren in Tilburg en Haarlem

De vastgoedmarkt

Een latere ontwikkeling stond ook andere detailhandel-formules toe zich te vestigen, zolang zij door hun individuele omvang duidelijk onderscheidend zijn van hun collega’s in binnensteden zoals kantoor huren Tilburg of wijken. Dit beleid voor zogenaamde geconcentreerde grootschalige detailhandelsvestigingen met kantoor te huur in Haarlem  (GDV-beleid) is beperkt tot een aantal stedelijke knooppunten die in de Vinex gedefinieerd zijn. Een GDV trekt bezoekers uit een omtrek van 30 tot 50 km. Hieruit kan direct worden geconcludeerd dat in Nederland maar beperkt plaats is voor levensvatbare GDV-locaties.

kantoor huren Tilburg
kantoor huren Tilburg

Een variant op GDV Loodgieter Amsterdam die recent in Nederland in de belangstelling staat, is het zogenaamde factory outlet center (FOC). Een factory outlet moet een directe verkoop van een fabrikant aan de eindconsument mogelijk maken. Door het omzeilen van de normale distributiekanalen kan een veel lagere verkoopprijs worden gehanteerd dan in de reguliere detailhandel. Meestal gaat het om artikelen die zijn vervangen door nieuwere types of versies. De seizoensoverschotten, en/of artikelen die relatief geringe fabrieksfouten hebben (b-keus). Door verschillende outlet-centra te clusteren zoals de Schoonmaakbedrijf Amsterdam , ontstaat een winkelgebied met een heel apart karakter. Dit wordt in het buitenland versterkt door de verkoopcentra aan te vullen met recreatieve voorzieningen.

In de laatste jaren krijgen buurtgerichte winkelcentra concurrentie van de grotere centra in bedrijfsruimte te huur te Zwolle die een groter verzorgingsgebied hebben. De grootste centra, met een landelijk verzorgingsgebied, gaan juist concurreren met andere vormen van tijdsbesteding zoals recreatieparken en festivals. Kleine wijkcentra doen er alles aan om hun banden met de wijk te verstevigen door prijs-en product- differentiatie; grote winkelcentra met een kantoor te huur in Rotterdam voegen producten en diensten aan hun assortiment toe met de nadruk op productverbreding
en amusement. Een en ander heeft tot gevolg dat in plaats van concurrentie tussen winkels in één winkelgebied, er steeds meer sprake is van concurrentie tussen verschillende winkelgebieden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *